adversite

2013. június 30., vasárnap

Olympic Beach Areti Apartman 2013. 1. Szállásfoglalás

Az idei nyaralásunk az imádott Görög tengerparton annyira tökéletesre sikerült, hogy visszagondolva nem is találunk szórakoztató, bosszantó sztorikat. Ezért inkább további tanácsadásként tesszük közzé tapasztalatainkat.
Kezdjük az előzményekkel, az is elég kacifántos.

1.  Szállásfoglalás a Görög tengerpartra.
2013-ban is hamar kiderült, az utazási irodák ajánlatainak megjelenése után, az olcsó Görögországi autóval elérhető apartmanok kínálatában semmi meglepő nem történt,sőt, mintha szegényesebbé vált volna. Feltehetőleg figyelembe vették az utazási kedvet elvevő válsághíreket is. Az ajánlatok majdnem 60 %-a Sarti. 30 %-a az Olymposi Riviérán Paralia, Olympic  Beach, Neo Pori. A maradék 10 %-on Tolo, Neos Marmaras, nagyon minimálisan Asprovalta, Stavros osztozik, és Apollónék által belépett új buszos-autós úti célként a nyugati parton Parga, Lefkada és kompozva Zakhintos szigete is. Átnéztük és ajánlatot kértünk 100 helyről, és ugyanazok futottak be. Az, hogy az utazási irodák zöme egy helyen vásárol, arra az a bizonynyíték,hogy az idén nem sikerülhetett volna a két évvel ezelőtti 2 hetes váltás Paraliából Sartiba, mert a Sarti, Tolói turnusok szombaton, az Olymposziak keden indultak az összes megkérdezett ajánlatnál. Ezért nem jöhetett össze az a tervünk sem, hogy egy hét Neo Pori után a második hétre felfedezzük a távoli Tolót.
Egyszóval bele kellett nyugodnunk, ha olcsó Görögországi nyaralást keresünk, maradjunk az ismert helyek között és ne vágyjunk újra

Mi a legolcsóbbat, legérdekesebbet választottuk: befizettünk az IBUSZ Mediterrán Tombolára május utolsó és június első hetére.
A Mediterrán Tombolában azt garantálják, hogy minőségi szállást biztosítanak a görög, vagy az észak-olaszországi tengerparton május utolsó hetében fejenként 5000.- a másodikra 10.000,- Ft ért azaz a két hét 36.000 Ft-ba került volna. Cserébe az apartman helyét csak az indulás előtt 2-3 héttel határozzák meg.
Az IBUSZ a 2013-as nyári katalógusát csak áprilisban jelentette meg. Ebből hamar kiderült, hogy az Olaszországi apartmanok egyrészt 4-8 fősek és igen igen borsos árúak. Marad a Görög tengerpart, s abból is vagy Sarti, vagy az Olimposzi Riviéra.
Van egy olyan lehetőség is, hogy 10 % felárért egy helyszínt ki lehet zárni. Mi Sartit akartuk kizárni. Két éve is Sartin voltunk, és rájöttünk, hogy jóval drágább Paraliánál,és szinte az egész falu a Sithon Travel /Theo, Alex és görög-magyar társasága/ kezében tartja magyar üdülőfaluként. Ők pedig már leszerepeltek a Thesszaloniki balesetünknél 2010-ben. Két éve a közelükbe sem mentünk, pedig a szimpatikus IBUSZ képviselő kislány is Sithonos alkalmazott volt.
A Savoya parki irodában azt mondták ráérünk még május közepén bejönni, ha nem szeretnénk Sartiba menni. Egy hét múlva igencsak meglepődtünk a telefonon: Megérkezett
a szálláshely Anesti apartman Sarti Beach. Két évvel ezelőtti szállásunk amit pont elakartunk kerülni. Nem lettünk boldogok!
 Lehetett viszont választani a listaárból, így esett a választásunk az Areti Apartmanra Olimpich Beach-en.

Sajnos az utazási irodák nem nagyon törekednek arra, hogy újabb helyeken is szerezzenek kapcsolatokat. Beérik a megszokott régiekkel,pedig még akad egy-két üdülőfalu Észak-Görögországban is, egy picit lejjebb, például Larissa megye teljes ismeretlenségbe burkolózik..