adversite

Autóval Görögországból: Hazafelé

A Hazafelé vezető útról csak röviden:

Paralián a Lidlben vásároltunk ezt-azt, 10 körül indultunk hazafelé. A km-óra állása indulástól 1250 km, tehát a nyaralás alatt nem sokat autózgattunk.

Tankolás a határ előtt. Az arányok azonosak a Magyarországival: 95-ös benzin ára Paralia-Katerini között 1.63-1.66 € között. A határnál 1.71-1.78 €-ra javul.

Macedónia:
A Mecedon határ utáni első benzinkútnál 10 €-ért 800 dínárt kaptunk, ami az autópályákra bőven elég, és kb. 9-10 l benzin ára. 80-89 MD/l.
Lehet, hogy érdemesebb erre tankolni és nem Görögországban.
A Szerb határnál 1542.5 km az óraállás.

Szerbia:
Az itéletidő a határ után kezdődött. A Predian kanyarjai között lépésben mentek az autók a vissza-visszatérő szakadó esőben.  Az autósok kevés kivétellel ráérősen nyomták a gázt a hegyi kanyarokban. A túloldalon akkor helyszíneltek egy sietőst az árokban.
Hamarosan elértük a Leskovaci lehajtót. Nem ez volt az igazi! Ki kellett volna várni a következőt! Sok-sok kanyargás után sem láttuk meg az iránymutató emeletes házakat. Egy nagy hurok után kockaköveken bezötyögtünk a városba, elértük azt a kereszteződést, ahol jönni kellett volna, és megérkeztünk a Hotelbe.
A megrendelést Olympic Beachról küldtem el, a google fordítóval angolul és szerbül is. Másnap meg is kaptam a visszaigazolást. / Email:  office@hotelhajats.com

A recepciós kislány örömmel üdvözölt, leküldetett a csomagért, a kézi táskát kivette a kezemből,megmutatta kétágyas szobánkat. és készségesen hozta a Wifi elérhetőséget.
Esős reggelen szedelőzködtünk össze. A recepciós kislánynak elmondtam, hogy a Bookingon milyen jóra minősítettem a Hotelt és Őt is külön. Meglepődött, hogy 3 €-rót nem kértem vissza a 30-ból, segített a csomagokat levinni, Vilinek a karját nyújtotta, és átszaladt a tuloldalra 50 €-t felváltani. Hálásan integettünk búcsúzáskor.

A városban megtankoltunk. 146.9 Dinár/l.

Az autópályán csodásan szaladtunk, Belgrádon símán keresztüljöttünk, elkerülve a megkerülőt!

NoviSad közelében azt hittük, hatalmas köd vár a következő völgyben. Sok-sok utazásunk legnagyobb vízfüggönye várt ránk. Több autó bemenekült a hidak alá, Vili lépésben vezetett!
A határ előtti Lukoilnál teletankoltunk az utolsó fizetős autópálya előtt. Itt már 172 volt a benzin, de hazáig elég volt.
A magyar határőrnek egy kérdése volt: -Mit visznek hátul? . Vili: az én tolókocsimat. A vámos Ouzóról érdeklődött, és már indutunk is.
Este 1/4 7-kor értünk a házunk elé, éppen átlépve a 2.300 km-t.
Soha rosszabb utazást!
A következő rész: Autóval Görögországba. Árak, tudnivalók, hasznos információk.