adversite

2010. október 22., péntek

Apollon Travel Autóbusszal Görögországba

Az évek folyamán nagy rutint szereztünk az autóbuszos utazásokban. öt alkalommal is megtettük az oda-vissza utat Magyarország és Görögország között. Természetesen a célunk a tengerparti apartmanunk elérése, és utána egy-két hétig tengeri lubickolás, pihenés szerelmünkben, Görögországban. Legalábbis Észak-Görögország tengerpartján, ahová 18-26 óra alatt elérnek az utazási irodák buszai.
A másik célunk házassági évfordulónk évről évre történő megünneplése, ezért ezek az utazások mindig úgy lettek időzítve, hogy a május 30-át Észak-Görögországban tölthessük, legyen az Asprovalta, NeoPori, Sarti vagy Paralia.
Ebben a bejegyzésben utitapasztalatainkról, történésekről írogatunk, és megpróbálunk jó tanácsokat adni a az autóbusszal Görögországba indulóknak.

Kezdjük mindjárt a busszal. Az utazási irodák emeletes buszai elég szűköcskék. Úgy pakoljunk, hogy a fedélzetre felvitt kézipoggyász mindenképpen elférjen a keskeny csomagtartóban. A hat határállomás miatt az iratok mindig kéznél legyenek. Az előttünk lévő támla pakolóba érdemes tenni.
Mi hogy szoktuk készíteni az ennivalót?:
Egyesével becsomagolt szendvicsek, félliteres kristályvizek, pár db alma, esetleg rágcsálni való.
A 18-26 órás útra célszerű minimális tisztasági felszerelést vinni. / kis törülköző, fogkefe, papir /.

Hogy öltözzünk?:
Mindenképpen laza, kényelmes nadrág, könnyű póló. Szörnyű dolog egy napon keresztül cipőben ücsörögni, készítsünk kényelmes papucsot. A buszon töltött éjszakára, meg az éjszakai kiszállásokhoz meleg pulcsi, dzseki. Kispárnát, vagy nyakpárnát minden képen tegyünk az uti csomagba.

Hol a legjobb ülni az emeletes buszon?:
Az irodában intézésnél lényegében az odaútnál lehet válogatni , visszaútra kész ülésrend van. A 10 utazásnál elméletileg 10 helyen ültünk , de mindig fent az emeleten.

A legszebb:
Sartiból haza felé az első panoráma ülésen ültünk. Ha nem lett volna végig vihar gyönyörű panoráma lett volna, igy közvetlen kaptuk a zuhit. De még így is ez volt a legszebb.
Elönye: több a rakodóhely, nem ül előttünk senki, aki az ölünkbe döntse az ülését.
Hátrány: Fejünk fölött üvölt a TV amit nem látunk, ki-be szálláskor mindig utolsónak szállunk le.
Itt volt a legmelegebb.

A legrosszabb:
Asprovaltába a leghátsó ülésen ültünk. A klíma állandó hideget csinált, az előttünk lévő úgy dőlt az ölünkbe, hogy mi nem tudtunk hátra dőlni. Hazafelé meg olyan buszt sikerült kifognunk, ahol 5 ülés volt hátul. /EUROTOURS/
Tulajdonképen bárhol máshol lehet ülni csak a elöttünk, hátunk mögött levökkel kell jóban lenni.
A lépcső mellett sem jó ülni, a menetközben föl-le járkálók miatt.
A legjobb a lépcső előtt 2-3 sorral ülni, mert ott a legjobb a klíma, látható, de nem túl hangos a TV.

Mi kell még a busz utazáshoz: jó fenék kitartás, türelem. Odafelé ez könnyebb mert hajtja az embert a nyaralási láz. Hazafelé nehezebb, mert a közös úti élmények hamar elfogynak és már mindenki vágyik a saját ágya után.

Röviden az úti élményeink:

I. út Asprovaltába: /2001/ Röszkénél 4 órás várakozás a Szerb határnál,
Macedoniába belépve a határszemélyzet feltűnően golyóálló mellénybe öltözve! A sofőr meg is jegyezte: - Ezek itt előttünk nem díszek, hanem lővészárkok!!!- Ekkor volt a Kumanovói válság. Behúzott nyakkal robogtunk át az egész országon. Visszafelé gyors volt a toalett mert a szomszéd völgyben ép lövöldöztek.
II. út Asprovaltába /2002/ már Bulgárián keresztül. Szép volt jó volt, kár hogy elrontotta a Szerbiai busz-, és láb --fertőtlenítés, a Bolgár határ belépési herce-hurca és a megvesztegetendő bolgár rendőrök. Ez utóbbiak a következő 3 utunkra is vonatkoznak.
Általában a buszos utakat mi nagyon jól viseltük, mert felkészültünk rá. Sosem tartoztunk azok közé akik fogadkoztak, hogy soha többé busszal........ .

Még egy komoly problémára kell felhívni a leendő utasok figyelmét! A hazaindulásra!

Ebben az a probléma, hogy a szállást 9-ig át kell adni, a váltó buszok 10-14 óra között érkeznek általában, és a kipakolás, kötelező pihenő után 16-18 óra körül indulhatnak vissza. Most mit csináljon szegény hontalan, összepakolt utazó, aki már reggel 9-kor felkészült az utazásra. Itt lép be a Görög partneriroda, meg az ésszel utazó utazó. Egy biztos tipp, de csak jó időre érvényes: Mi mindig úgy pakoltunk, hogy egy kézi táskában a fürdőruhák, törülköző. Amikor megtudtuk az indulási időpontot, irány a tengerpart! Jó idő esetén érvényes!! Rossz az idő?- Akkor marad a le-fel lötyögés, maradékvásárlás.
A Görög partner azért fontos, hogy legyen a csomagokat hol hagyni, legyen egy WC, egy zuhanyozó indulás előtt.
1. Asprovalta: olyan mázlink volt, hogy nem kellett átadni a szobát, fél 4-kor jöttünk be a strandról.
2. Asprovalta: Vasilis úgy intézte, átadásra egy utánfutós autó összegyűjtötte a csomagokat, és egy közös apartmanba vitette, pont abba, ahol egy éve laktunk. Irány a strand!
3. Neo Pori: esőre ébredtünk. Az apartman félemeletén egy csomagtárolóba pakoltunk, a házinéni lakásának Wc-jét, zuhanyát használhattuk. Kisütött a nap, irány a strand!
4. Toroni első heti nyaralás után a váltóbusz vitt át bennünket Sartiba a második hétre. Sajnos azokat is áthozták, akik haza indultak. A csomagjaikat bezárták a buszba, ők pedig minden nélkül ott kóboroltak Sartiban az esti indulásig.
Sartiból hazafelé a Vienna földszinti apartmanja volt a pakoló és WC-Zuhany. Ha jó idő lett volna, strand, így séta. Vili azért lefürdött, mert nem álta meg búcsúpancsi nélkülI
5. Paralia: az Alasitas alján volt a csomagtároló, toalett, csak arra kellett vigyázni, össze ne keveredjen a szobára váró frissen érkezettek, és a haza indulók csomagja. De azért irány a strand!
6. mi már autóval jöttünk, de a haza indulókat Olympic Beachen kirakták csomagostul az Elli alá, a váltóbuszt meg elindították Görögország tulsó oldalára hazahozni az ott levő csoportot. Az apartman alattiak estig téblábolhattak.
7. Sartiban az idén is autóval voltunk, így csak hallottuk, voltak akik még csomagőrző apartmant sem kaptak, a pakkokat valaki mindig őrizte délutánig az út szélén. Nem éppen a Sithon Travelhez méltó megoldás!

Egyetlen szörnyűséges hátránya a Görögországi autóbuszos utazásnak a határokon jelentkezik. Legyen az akár szerb bolgár vagy macedón. Ha peche van a busznak, órákat állhat, bármennyire is talpra esettek az utazási irodák hostesei, sofőrjei. Az Apollon Travelé minden hájjal megkentek, de időnként az is kevés!

Bár csak ez az út is végig határok nélküli Európaúnió lenne.